Wednesday, April 17, 2013

Sahabat Selamanya

Assalamualaikum..Kali ni post tukar mood sikit.Lama tak ber'blog' ni jadi 'meroyan' blog pula.HEHE !! Sejak2 ada 'WhatsApp' group 'SMKA' ni 'bergosip' saja dengan sahabat2 sekolah.Ada yang hampir 18tahun kenal ada yang 12tahun kenal.Bila berborak tak ingat punya.SERONOK !! sampai hilang/lupa sekejap masalah yang melanda.Macam2 topik berborak.Topik kahwin pada yang masih bujang seperti aku,anak pada yang sudah berkeluarga,aktiviti semasa,perkongsian masalah,kenangan masa lalu dan macam2 lagi.Alhamdulillah walaupun sudah hampir 10tahun meninggalkan alam persekolahan di SMKA dan 8tahun alam persekolahan tetapi ukhuwah yang terbina masih terjalin.Yang dulu nya tak kenal tak rapat menjadi rapat.ALHAMDULILLAH !! Tak lama lagi beberapa orang sahabat akan menamatkan zaman bujang mereka.SYUKUR.Jodoh mereka sudah sampai dan aku tumpang gembira.Makin kuranglah team bujang ni.HEHE !!Hope akan datang jodoh aku pula sampai.*mood gatal dah sampai..HEHE !! Tetapi aku tak nak bercinta.Sudah letih bercinta tanpa ikatan biar bercinta selepas nikah pula.Balik pada topik sahabat selamanya pula tak nak feeling2 lebih2 pula.Bila dah lama tinggalkan dan persekolahan dan kolej rindu pula kat sahabat2 ni dan rindu nak belajar.Bermacam ragam sahabat yang aku ada yang mudah tersentuh,yang 'brutal',yang 'cool',yang 'kepala angin',yang 'sempoi',yang manja,yang cantik,yang lemah lembut,yang islamik dan macam2 perangai dan personaliti ada tetapi itulah yang membuatkan persahabatan kami lebih ceria dan menyeronokkan.Aku bersyukur sangat dipertemukan dengan sahabat2 yang mengambil berat tentang aku dan sahabat yang permacam ragam yang membuatkan hidupku bertambah ceria.:)..Sekarang masing2 sudah dewasa,ada yang berkerjaya,ada yang berkeluarga,masih belajar dan masih menganggur menunggu orang msuk meminang macam aku..HAHA !! Aku doakan persahabatan kita semua kekal sampai bila-bila dan kita saling melengkapi dan mengingati..AMINNN..

Semoga Persahabatan Kekal Sampai Bila-bila


Sahabat Selamanya


No comments:

Post a Comment